Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/33530
Title: Летняя школа как форма академической мобильности иностранных студентов
Other Titles: Summer school as a form of academic mobility of foreign students
Authors: Хрящѐва, Н. П.
Keywords: материалы конференций;летняя школа;академическая мобильность;интернационализация;международная деятельность;БГУИР;Болонский процесс;summer school;academic mobility;internationalization;international activities;BSUIR;Bologna process
Issue Date: 2018
Publisher: БГУИР
Citation: Хрящѐва, Н. П. Летняя школа как форма академической мобильности иностранных студентов / Н. П. Хрящѐва // Высшее техническое образование : проблемы и пути развития = Engineering education: challendes and developments : материалы IХ Международной научно-методической конференции, Минск, 1-2 ноября 2018 года / редкол. : В. А. Богуш [и др.]. – Минск : БГУИР, 2018. – С. 491 – 493.
Abstract: Статья содержит основные характеристики академической мобильности как формы образовательной деятельности иностранных студентов. Рассмотрена такая форма академической мобильности как летняя школа. Описан опыт проведения занятий в летней школе русского языка на базе Белорусского государственного университета информатики и радиоэлектроники.
Alternative abstract: The article contains the main characteristics of academic mobility as a form of educational activity of foreign students. This form of academic mobility as a summer school is considered. The experience of conducting classes in the summer school of the Russian language on the basis of the Belarusian State University of Informatics and Radioеlectronics is described.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/33530
Appears in Collections:Высшее техническое образование: проблемы и пути развития : материалы IХ Международной научно-методической конференции (2018)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hryashchyova_Letnyaya.PDF371.79 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.